Monday

Buka kitab, rahsia tuhan.

"SubhanAllah."


Selama aku duduk bersimpuh di sini, aku rasa sudah memadai ilmu yang ada untuk diamal walaupun sejemput. Sekali-sekala berada di luar, barulah aku sedar. Ilmu itu masih luas untuk dilubuk satu-persatu.


Bukan sekadar saja ilmu dunia, mahupun akhirat rahsia segala petala langit alam semesta masih belum mampu dikopek meskipun aku mati meninggalkan jasad, roh itu sentiasa hidup selamanya. Alfatihah, sampai bila pun tak akan habis.


Oh akhirat, aku datang tanpa dijemput, pasti satu hari pengiringMu aku tunggu.

3 comments:

sahromnasrudin said...

subhanaallah...terima kasih kerana mengingatkan kami disini...

Anati Soki said...

sama2 ktia beringat. sama2 kita trus mendekatiNYA semasa kita masih berpeluang
WALLAHUALAM

ILA HonEyBuNNy said...

kata2 renungan untuk kita semua..;)