Tuesday

Kata Hikmat Si KekunangPelangi.

"Kalau ada pun aku di alam ini, masihkah realitinya tetap sama seperti apa yang digembar-gemburkan? Ini bukanlah satu keluhan fantasinya, wujudnya persoalan jika letaknya kaki ini untuk terus berdiri, di celahan kerak bumi mana yang akan terus dipijak.

Selagi boleh, di sini aku memohon maaf. Menghampakan sedemikian individu, aku rasa ada yang tidak perlu. Nyatanya, penulisan itu makananku. Walaupun tidak di sini, aku masih ada di setiap hati yang menilai.

InsyaAllah, jika hayatnya masih ada. Hiduplah ia semula. Cuma, masa cepat atau lambat itu menjadi ukuran.

Jika mahu ia hidup, ia akan terus hidup."



------------



"Jika tuhan masih kurniakan aku saki-baki kekuatan yang ada, insyaAllah dengan izinnya aku cuba penuhi apa yang belum dipenuhi.

Selagi seru hayat masih belum sampai, masanya akan tiba. Senyumlah."








(Harap kau kembali mewarnai corak dunia penulisan sebenar, Ikhlas dariku, KekupuLangit)

3 comments:

♥ Nana BamBam ♥ said...

nana suka hasil nukilan kekunang pelangi..tapi..mana dia sekarang ?

Nur. said...

terbaik..:)

HusnaShuib said...

best ayat dia :). ha'a kekunang pelangi dah menghilang kn.