Saturday

Langit memang tinggi, tapi tak salah sentiasa mengukur.


Aku selalu risau. Bila ada satu masa aku terpaksa hidup bersendiri, berhadapan dengan masyarakat yang aku benci dan langsung tak mempedulikan hati aku ini bagaimana terus dirobek sedikit demi sedikit.


Dan menjadi suatu sindrom, setiap hari melangut muka-muka meluat itu buatkan aku lagi membabi. Cara pandangan, pergerakan, senyum, ketawa, percakapan orang-orang itu seolah-olah memerli setiap inci atas bawah aku. Paranoid aku, atau abnormal sekeliling.


Buat aku kurang selesa.


Kalaulah orang yang aku sayang dan aku sayang orang itu ada, tidaklah sebimbang ini. Buat apa pun, lantaklah. Orang nak kata apa pun, peduli apa aku. Kan?


Tapi tak semua benda yang kita nak, takkan dapat seperti apa yang diharapkan. Betul?


Tapi tak menjadi kesalahan kalau cuba sedaya selagi mampu. Kadang aku pun putus asa, ibarat apa yang aku buat ini semuanya tak kena. Jadi, bagaimana?



Nampak?



Bila difikirkan kembali, dunia ini tidaklah seteruk mana. Cuma, sementara nak dapat sesuatu kebahagian itu yang bezakan, antara cepat dan lambat. Itu saja.

 
Orang mengata, kita senyum Bukan senang nak dapat pahala percuma. Kan?


Senyumlah. Baru comel. :)


5 comments:

alia najiha said...

kehidupan manusia . dah memang macam tu . benci macam mana pun . kita kena hadap jugak kan ? sabar . insyaAllah . hari itu akan datang juga .

senyum baru comel :)

♥ Nana BamBam ♥ said...

kadang berseorangan memang rasa sunyi..

kita akan jadi semangat bila ada kata-2 sokongan dari teman2..

sebab ia akan buat kita jadi kuat.. :)

Unknown said...

Okay...saya senyum....comel tak?

haha, gurau aje...hehe...hehehe

Betul, kita senyum je...kdg2 diorang akan kalah dengan senyuman kita hehehee

Anati Soki said...

adat dunia.. org mengata ktia mmg sentiasa ada. ada saja yg tak kena di mata org. ada saja yg nk dikta.
senang saja. senyum. dan diam. lama2 diam lah tuh.
Allah ada dgn kita :)

Unknown said...

fitrah manusia dijadikan begitu..so sabar je lah..insyAllah Allah bersama org yg bersabar